کد مطلب:173160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:131

احترام به فرهنگ عاشورا
زیارت عاشورا، شیواترین بیان شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام است.

آنان، پیروان امام حسین علیه السلام هستند، كه لحظه لحظه ی عمرشان را در آرزوی زندگی در خط سرخ شهادت در جبهه ی حسینی سپری می كنند، و وفاداری خویش را به پیامبر و خاندان پاكش اعلان می نمایند و در حقیقت، پس از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز پذیرای فرمان ضحرت علی علیه السلام شدند و...

بنابراین، عاشورا، كه مرز تشخیص دو محور حق و باطل است، باید كلاس درس مستمر برای شیعیان باقی بماند، لذا صلوات و سلام و درود بی پایان، بر كسانی است كه سر بر آستانه ی امام حسین علیه السلام گذارده اند و لعن و طرد و بیزاری،از كسانی می شود كه به هر نحوی، اهل بیت علیهم السلام را اذیت و آزار نمودند.

پس شیعیان هر چه دارند، به بركت محمد و آل محمد علیه السلام است، لاجرم به پاس این نعمت پیوسته، اظهار ارادت و متابعت می كنند و از مخالفین و دشمنان و سركوب گران، به شدت اظهار بیزاری و انزجار می نمایند، زیرا الشهداء علیه السلام، آن چنان ارزش و شخصیتی به ملت اسلام داد كه همیشه روح سازش ناپذیری در مقابل كسانی كه در جنگ و ستیز با خدا دارند را در دل مسلمانان زنده كرد. امام حسین علیه السلام به مردم عشق و ایده داد، به طوری كه احساس استغناء و بی نیازی در مردم پیدا شد و معنای مبارزه با ظلم را آموختند.


و لعن الله آل زیاد و آل مروان و لعن الله بنی امیة قاطبة و لعن الله ابن مرجانة و لعن الله عمر بن سعد و لعن الله شمرا.

خداوند آل زیاد و آل مروان (حكم) را لعنت كند، و خداوند جمیع بنی امیه را لعنت كند، و خداوند پسر مرجانه را لعنت كند، و خداوند عمر بن سعد را لعنت كند، و خداوند شمر بن ذی الجوشن را لعنت كند.



دلم از بغض و نفرین شاد شاد است

همان لعنی كه بر آل زیاد است



خدا لعنت كند مروان و آلش

همان نفرین و لعن بی مثالش



به ابناء امیه لعنت حق

بود بر خاندانش لعن مطلق



لعین است ابن مرجانه دمادم

به لعن حق و فرزندان آدم



بود لعنت به ابن سعد ملعون

خبیث كفر پیشه، فاسق دون



خدا لعنت كند شمر لعین را

كه در دل پر نموده بغض و كین را